lauantai 7. toukokuuta 2011

Matkakertomus ja Tampere KV

No jos sitä nyt kertoisi matkasta jotakin :) Lähdettiin siis 25.4 kohti Helsinkiä, tietysti juuri pahin pääsiäisen paluuliikenne ruuhka :D No oltiin satamassa joskus puoli kahdeksan aikoihin ja alettiin pakkaamaan bussia ja tutustumaan muihin matkalaisiin. Säde sai heti ystäväkseen Eurasier tyttösen Efffin. Matkalle lähti n.15 henkilöä ja koiria taisi olla n.20. Heti laivaan päästyämme menimme syömään ja ostoksille. Tallinnan satamaan päästiin klo:23.00 ja siitä alkoi matka kohti Montenegroa. Joskus kahden aikoihin yöllä pysähdyttiin tankkaamassa ja pissattamassa koiria. Reittihän meni siis suurinpiirtein näin: Helsinki-Viro-Latvia-Liettua-Puola-Tsekki-Slovakia-Itävalta-Slovenia-Kroatia-Bosnia-Herzegovina-Makedonia. Ensimmäinen yöhän me vietettiin bussissa, ja seuraava päivä. Liettuan ja Puolan tien varsilla oli melkein joka tolpassa haikaran pesä.
Puolan tiet olivat aika pitkälti pelkkää suoraa, ympärillä pelkkää peltoa ja tietöitä. Muutamia kuvia tien varsilta

Säde ja Elffi Puolan hotellin pihalla
Olimme Puolassa hotellissa yötä ja hotelli oli kyllä hieno. Miedän huoneessa oli iso pesutila, jossa höyrysuihkukaappi kaikilla herkuilla :DD Käytiin syömässä viereisessä ravintolassa ja annokset olivat todella suuria. Söin omasta annoksestani ranskalaiset ja 1/3 broileri leikkeestä (leike oli lautasen kokoinen).
Aamulla vietiin Säde bussiin omaan häkkiin ja menimme aamupalalle. Matka jatkui taas. Tässä kuvia Tsekeistä ja Slovakiasta

Seuraava yö vietettiin vissiinkin Kroatiassa, ellen nyt ihan väärässä ole :D Meni puolet ajasta nukkuessa bussissa, niin ei aina tiennyt missä päin maailmaa olimme :p
Pissatauko Slovakiassa

Säde väsyneenä hotellissa Kroatiassa

Sumu nousee

Itävalta
Aamusta lähsimme matkaamaan kohti Montenegroa johon pääsimme n.klo 23 illalla. Pysähdyttiin aina n. neljän tunnin välein 45minuutiksi, niin ehti hyvin pissattaa koiraa, käydä itse vessassa ja ostaa eväitä. Tässä muutama kuva Kroatia-Montenegro väliltä. Kuvat ovat aika huonolaatuisia johtuen siitä, että ne on otettu bussin ikkunan läpi :(

Suurin osa edellä olevista kuvista on Kroatiasta. No loppumatkasta Säteellä meni vatsa vähän sekaisin ja piti heittää alusta pois, kun paskoi häkkiin. Saatiin onneksi lainaksi toinen alusta, Kiitos Hissulle :) Illalla saavuimme Montenegroon hotelliin. Kaikki olivat ihan väsyneitä ja itse menin suihkun kautta nukkumaan. Seuraava päivä olikin vapaata ja kierreltiin kaupoissa ja käytiin syömässä. Ostin uudet kengät (yllätys), lompakon, pari paitaa ja aurinkolasit. Kulkukoiria oli aika paljon ja piti lähteä useamman koiran kanssa lenkille, jottei kulkukoira laumat hyökkää kimppuun.
Lauantaina olikin sitten vuorossa ekat näyttelyt: aamusta Montenegro Cacib ja iltapäivällä Montenegro Cac. En jaksa alkaa kirjoittamaan tuomareita, kun on niin vaikeita nimiä :D Mutta Säde sai ne tarvittavat junnu sertit ja sai Montenegron junnu muotovalio tittelin ja oli vielä cac-näyttelyssä BIS-2 junnu.
Toisena päivänä vuorossa oli Makedonian cac-näyttelyt. Säde sai taas ne junnu sertit ja näin ollen tuli Makedonian junnu muotovalioksi. Iltapäivän cac-näyttelyssä Säde oli vielä BIS-3.
Kolmantena päivänä oli sitten vuorossa Moldovan ja Bulgarian cac-näyttelyt, joista junnu sertit ja Moldovan ja Bulgarian junnumuotovalio tittelit.Bulgarian näyttelyssä vielä Säde BIS-3 junnu.
Eipä paljon muuta keretty tekemään kun näyttelypaikalla olemaan. Säde oli näyttelyiden välillä huoneessa nukkumassa ja me kävimme syömässä ja pikaisesti ruoka ostoksilla. Koirat olivat aivan hulluja, mitä vihaisempi koira sen parempi :( Sai ihan varoa. Yksi Cane Corso puri matkaseuralaistamme käteen, onneksi ei pahasti. Paljon oli miehillä laumanvartijoita ja taistelukoira rotuja ja nehän meinasivat tappaa toisensa. Kehissä koirat rähisivät toisilleen ja kävivät toisten koirien kimppuun. Myös säälittävää oli nähdä, kun pienet lapset kantoivat mukanaan korkeintaan 4 viikon ikäisiä koiran pentuja :(
Tässä muutama näyttelykuva

Ensin RYP-1...

....ja lopulta BIS-3
Alotimme maanantai iltana kotimatkan n.klo 21. Näyttelyn päätteeksi järjestettiin ilotulitus josta EI VAROITETTU etukäteen, joten olimme ihan näyttelypaikan vieressä ja Sädehän sai kunnon sätkyt ja peläsyi huolella :( Pidin kovaa niskavilloista kiinni ja otin sen syliin, ja onneksi se ei päässyt karkuun, koska sitä ei olisi enää todennäköisesti löydetty. Takastulo matka oli pitkälti nukkumista, väsynyttä porukkaa bussi täynnä.
  Meidän piti tulla torstai-iltana laivalla Suomeen, mutta Puolan liikenneruuhkat ja poliisi päättivät toisin. Ajettiin ensin ruuhkassa 20km/h ja poliisi pysäytti ja bussi seisoi 1,5h kunnes poliisit päästivät meidät jatkamaan matkaa. Kävimme tappamassa aikaa Riikan vanhassa kaupungissa ja syötiin todella hienossa paikassa. Kameraa en aina muistanut mukaan ottaa mikä vähän harmittaakin :( Tässä muutama kuva Riikasta:

Kyllä perjantai aamuna olin väsynyt, kun päästiin laivaan. Kotona sitten kaikki tavart pois autosta ja ulkona pesin häkin ja aluset painepesurilla, jotta varmasti ei jäisi mitään ötököitä sinne. Säteestähän löytyi muutama ruskeakoirapunkki matkalla, mutta eivät onneksi olleet päässeet iholle asti. Tavallisiakin punkkeja löytyi vissiin neljä, mutta ne olivat kuolleet, kun Säteellä oli punkkiaineita turkissa enemmän ja vähemmän :DD
Tämän tarkempaa matkakertomusta en nyt jaksa kirjoittaa (tämän kirjoittamiseen meni n.1,5h) ,mutta tutuille tulee varmasti puhuttua matkasta enemmänkin kun tavataan :)

Sitten oltiin tänään Tampereen KV-näyttelyssä. Säde JUN ERI JUK3 SA
Viisi narttua sai SA:n, mutta tiesin jo PN-kehään mennessä, että me sieltä ekana pois putoamme :) Ostin pikkukoirille ison aamutohvelin (otan kyllä kuvan) johon he pääsevät piiloon ja Säteelle häkkiin uuden alustan. Tilasin myös yhdeltä kauppiaalta Aptus Show:hun chihu-kassin :) Saan sen sitten sieltä, kun ne olivat päässeet loppumaan. Säde oli matkasta hyvin väsynyt ja kehässä ei liikkuminen ollut (omasta mielestäni) kaunista, Säde löntysti perässä, eikä ollut yhtään reippaana. Seisoi kyllä kauniisti, mikä ei ole koskaan ongelma ollutkaan meillä. Kuvia laitan, kunhan ystäväni Janne laittaa minulle kuvia tulemaan. Janne oli tänään kuljettajan, kantojuhdan, kennelpojan ja valokuvaajan tehtävissä :) Iso kiitos kuuluu hänelle! Ensi viikonloppuna sitten Hollolaan ryhmikseen, jospa Säde viikon aikana vähän skarppaisi itseään.
  Niin ja vielä sitten kotiin päästyäni huomasin, että kehäsihteeri ei ollut merkinnyt Säteelle arvosteluun ollenkaan SA:ta eikä JUK3 sijoitusta, taas postia Kennelliittoon sitten :D Ne siellä niin tykkäävät varmaan minusta kun aina on jotain sanottavaa jostakin asiasta :D